top of page
  • Facebook
  • Instagram

בר יין שאטו

אור דאי (3)

על אור דאי

בת 32, באר שבעית. בת לנאוה האמא המופלאה שלי, שבזכותה אני עצמאית ומאמינה בנשים חזקות. למדתי עבודה סוציאלית בבן גוריון ומסלול החיים היה נראה אחרת לגמרי. אבל במקביל עבדתי במסעדות כמו רוב בני ה-20 והתאהבתי. התחלתי מהבר במסעדת ''כרמים''. ומשם המשכתי לנהל מסעדות ולהתאהב בתחום היין. בקורונה ביססתי את החלום לפתוח בית אוכל ובר יין בבאר שבע. וכך בשנת 21' פתחתי עם שותף את העסק הראשון שלי "פרידה" שהיה לבר יין הראשון בבאר שבע, המקום נחל הצלחה וידעתי שמצאתי את מקומי בעולם ובפרט בעולם המסעדנות. למדתי ב west קורסים בתחום היין level 2 וlevel 3 ואני שואפת להמשיך ללמוד.

 בסיום שנת 21' עזבתי את הפרידה והתחלתי לחקור חלום לפתוח מקום חדש, שונה וליישם מה שלמדתי בתחום המסעדנות לאורך שנים ברמת השירות לצד תחום היין שאני אוהבת. עבדתי במסעדות כחצי שנה וחיפשתי מיקום חדש, חקרתי את החלום והגעתי לעיר העתיקה בבאר שבע. הרגשתי חיבור בין תחום היין לעיר העתיקה – שניהם אוצרים בהם זיכרונות של השנים שעברו, מזכירים נוסטלגיה נעימה, וביוני 22' התחלתי את הקמת השאטו ד'אור. שאטו זו טירה, אור זה זהב בצרפתית. רציתי לשים את השם שלי בפרונט כמחויבות לרמת השירות, הידע ביין והחוויה אל מול הלקוח.

באוגוסט 22' השאטו נפתח, עם אמירה שברצוני לקדם יין ישראלי ויין תחת עשייה נשית בפרט, לצד זה גם הצוות בשאטו ברובו נשים, ברשתות החברתיות אני מדברת בלשון נקבה ואני מדגישה את העשייה הנשית של העובדות שלי ושלי במקום. יש בי גאווה על כך שהשאטו הוא בר יין, עסק בתחום חיי הלילה, שנשים מרגישות בו חלק ומנהלות אותו. כבת לאם יחדנית זה כנראה מובן.

השאטו הוא בר יין ששם את היין במרכז, ללא פשרות. כל הצלחות הן צלחות קטנות לאכילה נעימה בסגנון 'טאפאסים' סביב היין, ולא אוכל כבד. התפריט משתנה כל הזמן סביב עונתיות, חומרי גלם וספיישלים של שפים צעירים שמגיעים להתארח עם האומנות שלהם. התפריט יין משתנה גם הוא על פי עונות השנה, עונת הקיץ אל מול החורף, יינות מלאים אל מול יינות קיץ קלילים ונעימים, והדינמיות והתנועה חשובה לי מאוד כדי לייצר חוויה משתנה עבור הלקוח, כשהשירות שלנו כמקום שהוא בית של יין בגובה העיניים תמיד נשאר קו מנחה.

השאיפה שלי היא לייצר תרבות יין בבאר שבע, לקרב אנשים לתחום, ללאהוב יין בפשטות, ללא גינונים מיותרים שלרוב לא אומרים הרבה לאנשים אלא אם הם מהתחום. מה הכוונה? שתגיעו לשאטו ותקבלו הסברים בגובה העיניים על יין, במילים ובשפה פשוטה, של טעים ולא טעים. כמובן שנוכל לנהל גם שיח במונחי יין גבוהים – אם תרצו בכך.

השלב של בניית אתר היה חלום לאורך כל הדרך כדי להמשיך להנגיש תרבות יין ולשלב בכך את הידע שצברתי לאורך השנים. מההמלצות האישיות שלי ליינות שאני אוהבת ומתאימים לאירועים כאלה ואחרים ועד מארזים שבניתי לפי סגנונות ורעיונות שיכולים לעניין אתכםן, ובעיקר אני תמיד מבטיחה שכל היין טעים, נבחר בקפידה ומייצג יצרנים מכלל המנעד הרחב של עולם היין בארץ ובעולם.

אני מזמינה אתכם למסע בעולם היין, דרך האתר ברכישת יין עד הבית או בהגעתכם לשאטו להתארח. אני תמיד זמינה להתייעצות בנושא יין, התלבטות או יין שהייתם שמחים לראות אצלי.

 

לחיים,

אור

שאטו
bottom of page